В Україні діє ефективний контроль за заготівлею, транспортуванням та реалізацією деревини

Державне агентство лісових ресурсів України спільно з ДП «ЛІАЦ» продовжують інформувати громадськість та пресу про запровадження інновацій у лісогосподарській діяльності. Так, в напрямку впровадження є-системи обліку заготовленої деревини, яке дозволяє органам влади та громадськості в будь-який момент отримати інформацію щодо балансу заготовленої та реалізованої деревини по всіх постійних лісокористувачах. Тільки за минулий рік підключено 159 постійних лісокористувачів з 553. А це в свою чергу дало змогу збільшити прозорість ланцюга постачання деревини. Завдяки цьому механізму, на думку експертів, щороку вдається вивести з тіні понад 12% заготовленої деревини.

Крім того в лісових господарствах, які координуються Держлісагентством, запроваджено систему редукціонів з продажу необробленої деревини на власних електронних площадках «АPS Forest» з метою створення прозорого механізму реалізації необробленої деревини. Варто наголосити, що завдяки інноваційному підходу до роботи, на підприємствах Держлісагентства аналізується якість деревини, що заготовлюється та реалізується. Це дає змогу дати оцінку руху деревини на всіх етапах – від моменту заготівлі на верхньому складі до транспортування її до цеху переробки.

Окрім того, в державних лісогосподарських підприємствах працює GPS-моніторинг лісових машин. Основною метою впровадження програмного продукту є створення бази даних про переміщення лісових машин в лісах та на дорогах України. Кожний користувач даної Системи в режимі онлайн зможе відстежити та переглянути транспортування деревини з лісосіки до споживача; переглянути товарно-супровідні документи (ТТН- ліс), пункти початку руху транспортного засобу, його зупинки на маршруті та пункти розвантаження деревини в режимі реального часу на мапі України.

Згідно Указів Президента України, рішень Кабінету Міністрів України, Держлісагентства, Державної митної служби тощо, на ДП «ЛІАЦ» покладено виконання ряду функцій, які унеможливлюють незаконний обіг деревини, в тому числі забезпечення функціонування Єдиної державної системи електронного обліку деревини, передачу інформації про легальність походження деревини до Державної митної служби, ведення Єдиного реєстру Сертифікатів про легальність походження деревини, реалізацію деревини на аукціонних площадках тощо.

За матеріалами : ДАЛРУ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *